Skinkroller med pepparrot vispgrädde

Det här är en traditionell tjeckisk förrätt. Den serveras på bröllop eller under olika affärsmiddagar och fäster. Jag älskar den och kan äta rollar även som huvudrätt och min kompis också. Det är enkelt att göra och saltat skinka gifter sig bra med mild grädde samt stark pepparrot. Skinka skivor ska vara lite tjockare än smörgås skivor ca 1-1,5 mm. Jag brukar köpa den på Lidl.

Ingredienser:

Skivad kokt skinka

Vispgrädde

Pepparrot

Apelsin till dekoration

 

Gör så här:

Vispa grädde och riv lite pepparrot och blanda försiktig ihop. Använd så mycket pepparrot du vill. Med hjälp av en liten sked fyll lite grädde i mitt av skivan och rolla ihop.

Om du ska ha skinkroller på buffé, pensla de lite med gelatin så de håller ihop när de serveras. Annars ligg de direkt på talriken. Dekorera gärna med en apelsin skiva.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The old witch world

Travel Matlagning Samhällstema, art och design

RSS 2.0