Matlagning - min stor passion

Hej,
här ska jag publicera mina egna recept eller de recept som jag tycker om. Jag började laga mat faktisk redan som ett barn. Min mormor hade ett stort kök där man träffade hella familjen. Jag älskade min mormor, hennes mat, kakor och backelse. Doften av kanell, vanillasocker, chockolad och nötter innan Jul var helt magiskt för  mig och alla andra familjemedlemmar så att alla blev duktiga kockar. Mormor lever inte längre och jag känner att det är min tur att utföra matmagi varje dag.

Jag älskar matlagning och därför alltid mat som jag lagar smakar gott. Matlagning är inte bara en stor passion för mig men även också en meditation. Att låga mat är en speciell moment när jag är helt fokuserad på det jag gör. Det finns inget problem i det här momentet och jag öva också på visualiseringen. Jag ser färdigt mat framför mina ögon, känner lukten och smaken på tungan redan när jag skalar potatisar. Det är det bästa meditation jag känner.
Börja tänka som jag och att laga mat blir mycket roligare.

Jag tycker om att bjuda andra på middag eller fika för att se deras glada ögon när de äter mat som smakar gott. För det här är det värd att lära sig laga mat och sluta äta skräpmat.

Hemmalagad mat är inte bara nyttigare men det kan vara också billigare och visa recept kan vara också snabbare.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The old witch world

Travel Matlagning Samhällstema, art och design

RSS 2.0