Pasta alla Gabriel

När jag jobbade under Moto GP i Tjeckien som tolk träffade jag en italiensk kock som gav mig ett recept. Jag har ingen aning vad det heter och därför skriver jag pasta alla Gabriel. Alltså han heter så.

4 personer
matlagnings tid: 30 min

Du ska behöva
500 g pasta Penne rigate
1,5 - 2 burkar krossade tomater
salt, svart peppar, fint malen rosmarin, 1 chili eller pirri piri
1 större morot
1/2 lök
50 g rökt sidfläsk
20 gröna oliver
lite olja
lite vit vin
riven parmesan

Gör så här:
Koka upp vatten. Hacka lök, sidfläsk och morot. Sätt 1 msk olja i stek pannan och stek lök och sidfläsk tills börja lök vara gyllene. Efter tillsätt moroten och om vatten redan kokar så stoppar du pasta i vatten och glöm inte salta den. Pasta skulle inte vara överkokt och den skulle sköljas med kallt vatten.
Tillsätt lite vit vin och krossade tomater tillsammans med kryddor och koka tills morot är mjuk. Sedan blanda pasta i såsen och tillsätt parmesan. Rör om och stek det alltihop på pannan ca 2 minuter.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The old witch world

Travel Matlagning Samhällstema, art och design

RSS 2.0