Schnitzel alla Hollandäs

Den här maten tyckte jag om när jag var liten. Det är väldigt enkelt och snabbt att göra. Om jag inte har lust till en större matlagning då köper jag köttfärs och gör Schnitzel Hollandäs. Hos min make blev det en succé.

5 stycken

Matlagnings tid: 30 min

Du ska behöva:

400 g grisköttfärs

100 g fint riven mild ost

Salt, svart peppar, muskat nött

1 ägg

Ströbröd

Gör så här:

Lägg köttfärs, ägg och ost i en större skål och tillsätt salt och peppar. Rör om det ordentligt med händerna och riva i lite muskat nött.

Gör större frikadeller och panera de i ströbröd. Sedan stek de het olja på stek pannan från både sidor tills det får gyllene färg.

De skakar godast med potatis mos eller bara kokta potatisar med smör. Om det blir någonting över då kan du äta de också kalla bara med bröd.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The old witch world

Travel Matlagning Samhällstema, art och design

RSS 2.0